Siirry suoraan sisältöön

Hiihtoloman jälkeen

Joutsenia.

                                                               

Ensimmäisellä viikolla hiihtoloman jälkeen aloitimme kalojen opiskelemisen. Kalat eivät ole opiskelun kannalta tärkeitä, mutta niistä tulevasta tentistä oli kuitenkin pakko päästä läpi.

Seuraavalla viikolla meillä alkoi ohjaus ja neuvonta. Luonto- ja ympäristöalalta voi valmistua luonto-ohjaajaksi ja luonto- ja ympäristöneuvojaksi. Itse aion valmistautua neuvojaksi.

Seuraava viikko alkoi materiaalivinkkauksella. Minä esittelin Bengtsårista saamiani lintuaiheisia pelikortteja. Sen jälkeen alkoi jokatorstaiset linturetket. Me tapasimme ensimmäisenä päivänä Kivinokalla. Kuljimme siellä Kivinokan lintulavalle ja onnistuimme näkemään mm. Helsingin merikotkaparin.

13. maaliskuuta meille ilmoitettiin, että koulumme pysyy koronavirustilanteesta huolimatta auki. Muutamaa päivää myöhemmin päätös peruttiin, ja opiskelumme jatkui etänä.

17. maaliskuuta alkoi etäopiskelu. Kaikkina päivinä (maanantaita lukuun ottamatta) käymme Teams-keskustelun, ennen kuin saamme tehtävät. Ensimmäisenä päivänä saimme tehtäväksi miettiä millaisen retken järjestäisimme tietylle vammaisryhmälle. Minä suunnittelin vanhuksille.

18. maaliskuuta kävimme tehtävän läpi. Muuten ei ollut mitään erityistä.

19. maaliskuuta lähdimme omatoimiselle linturetkelle. Meitä pyydettiin käymään joko Pornaistenniemen tai Lammassaaren lintutorneissa. Itse kävin jälkimmäisessä. Näin mm. joutsenia, sorsia, kuovin (mahdollisesti), taas ne merikotkat, yms.

20. maaliskuuta kävimme retkiä läpi.